Tipy na výletymapa_kravihor_tur_stezka-3fe4ae

Kravihorská turistická stezka

Po krásách Bořetic a okolí Vás provede Kravihorská turistická stezka, která je určena především k pěší turistice, ale je dobře sjízdná je i na kole. Stezka Vás zavede k bořetické rozhledně, do přírodní rezervace Zázmoníky a dál do Němčiček, kde uvidíte kromě jiného tak zvaný strom Slovácka – oskeruši.

Celková délka trasy je 12,5 km členitým terénem, a to převážně po polní cestě.

Pokud se předem chcete seznámit s touto turistickou trasou, přečtěte si její popis zde.

CHKO Pálava

stažený souborJeden z nejkrásnějších pohledů na vinohrady je z vápencových Pavlovských vrchů, které jsou ze všech stran obklopené úhlednými vinicemi a vodními plochami. Kromě nich zde můžete vidět rozkvetlé kosatce, skalní stepi, dubové háje a také zříceniny gotických hradů. Můžete zde navštívit i historický Mikulov a vinné sklepy v okolních obcích.

Tato oblast je jednou z nejdéle osídlených na území českých
zemí. Nejznámějším historickým artefaktem, který pochází z území CHKO Pálava je Věstonická Venuše.

Chráněným územím se Pavlovské vrchy a jejich okolí staly v roce 1976 (CHKO Pálava), později zde vznikla biosférická rezervace UNESCO a ptačí oblast Natura 2000.

Nejhodnotnější úseky krajiny jsou chráněny v maloplošných zvláště chráněných územích, z toho 4 v nejvyšší kategorii národní přírodní rezervace, 1 jako národní přírodní památka, 5 jako přírodní rezervace a 6 jako přírodní památka. Historické centrum Mikulova s cennou architekturou požíváCHKO Pálava statutu městské
památková rezervace a obec Pavlov je chráněna jako vesnická památková rezervace.

CHKO Pálava je jedním z nejnavštěvovanějších turistických cílů v České republice, protože snoubení výše zmíněných pamětihodností a teplého suchého podnebí dává tomuto koutu země až středomořský ráz.

Více o CHKO Pálava se můžete dočíst zde.

Lednicko-valtický areál

Zámek LedniceLednicko-valtický areál je od roku 1996 na seznamu světového a kulturního dědictví UNESCO. Místní zámky jsou obklopené rozlehlými zahradami a rozkvetlými záhony. Pohádková krajina je zde vyšperkována rybníky, drobnými i většími stavbami a jako dlouhé stuhy se zde vinou upravené cesty, které s ohledem na krajinu vytvořil rod Lichtenštejnů.

Chcete-li prozkoumat Lednicko-valtický areál, jistě musíte navštívit města 1. plavební Lednice - lodní doprava po DyjiLednice a Valtice. K návštěvě se nabízí i solitérní stavby Minaret, Janohrad, Randes-vous, Pohansko, Kolonádu na Reistně, Rybniční zámeček, Lovecký zámeček, Apollonův chrám, Lány, Tři grácie, Belveder a řada dalších, které jsou jedinečným způsobem rozesety po okolní krajině zmíněných měst.

Rozlehlý areál můžete samozřejmě projít pěšky nebo na kole, ale využít můžete i zdejší lodní dopravu, která Vás proveze po ramenech řeky Dyje.

Kromě jiného pro Vás máme i tipy na výlet po Lednicko-valtickém areálu pro auto, cyklo, či pěší turistiku v krátkých bodech:

ZÁMECKÝ PARK – PĚŠÍ VÝLET

• Prohlídka zámeckých komnat
  • Návštěva skleníku
  • Akvárium MALAWI
  • Ukázky dravců
  • Projížďka lodí
  • Výstup na Minaret (302 schodů)

LEDNICKO-VALTICKÝ AREÁL – AUTO

• Z Valtic – směr hranice – před nimi odbočka vlevo na Rajstnu

LEDNICKO-VALTICKÝ AREÁL – CYKLO, PĚŠÍ

• Ze zámeckého náměstí směr Janohrad
  • Od Janova hradu přes Kančí oboru k rybníku Apollo (Apollonův chrám, camp)
  • Kolem rybníku Apollo  na Nový dvůr, ke Třem Gráciím, dále ke Sv. Hubertu, Randezvous do Valtic (červená značka)
  • Ve Valticích – zámek, Rajstna, dále cesta zpět přes Valtice na zámeček Belvedér
  • Hraniční zámeček v Hlohovci, kolem Hlohoveckého rybníka přes Nový dvůr k Prostřednímu rybníku a podél železniční trati zpět do lednice

LIECHTENŠTEJNSKÁ STEZKA – CYKLO, PĚŠÍ

• Z Lednice směr Břeclav pěs Jančí oboru do centra, pak směr Poštorná – Reinthal (po státní silnici)
  • Cca po 4 km odbočka vlevo přes železniční most (zelená stezka) na Pohansko
  • Po prohlídce Pohanska pokračovat na zámeček Lány

LEDNICE, NOVÉ MLÝNY, MIKULOV – CYKLO, AUTO

• Z Lednice přes centrální parkoviště (červená značka) lesem směr na Bulhary (kolem splavu)
  • Z Bulhar na Milovce (po státní cestě) až do Pavlova
  • V Pavlově výšlap na Děvín
  • Z Pavlova do Dolních Věstonic (archeologická expozice, vinné sklepy)
  • Dále přes Horní Věstonice, Pernou do Klentnice
  • Zde výšlap na Sirotčí hrádek a Stolovu horu
  • Z Klentnice směr Mikulov (město, zámek, jeskyně Turold, svatý kopeček, Kozí hrádek,…)

Město Mikulov

Mikulov_znakMěsto Mikulov je je skvělým turistickým cílem pro jakéhokoli návštěvníka. Příznivce historie osloví svou atmosférou zachovalé historické centrum s řadou architektonických památek, můžete ochutnat znamenitá místní vína a kouzelná krajina v okolí města nadchne milovníky přírody a aktivního odpočinku

Oblast protíná více než 1200 km dlouhá síť cyklistických tras, můžete využít Novomlýnské nádrže ke koupání či rybolovu, a po pečlivě značených turistických stezkách se dostanete k nejatraktivnějším přírodním nebo historickým památkám kraje.